Să fim sănătoși

Reguli generale ale unei diete corecte –partea a II-a

Dragi cititori, continuam seria regulilor generale ale unei diete corecte. Este punctul de vedere al colaboratoarei noastre tehnician nutriționist pe care noi le-am considerat pertinente fiind expuse și într-o manieră accesibilă oricui.

Gladys Victory

”Reguli generale ale unei diete corecte –partea a II-a

Vom continua  regulile alimentației corecte cu un alt capitol important, și anume orele la care este bine sa ne hrănim, ce obiceiuri negative să evităm. 

O primă regulă este să pastrăm între mese un interval de 3 ore. Acesta poate fi redus dacă se depun eforturi fizice intense, sarcină, alăptare, anumite boli metabolice (diabet de exemplu) sau alte indicații specifice.

Poate vă întrebați, de ce trei ore? Aceast interval este considerat ca fiind perioada în care alimentele trec din stomac, unde sunt supuse unui  prim proces de digestie specific, apoi de aici în intestinul subțire unde se varsă fermenții și enzimele pancreatice, biliare,etc.;  ele fiind transformate în nutrimente  care,  prin intermediul sângelui hrănesc organele și întregul corp.  Practic trei ore sunt considerate a fi un ciclu complet, urmând ca după aceasta să fie succedat de un altul.  

Nerespectarea acestui inteval are diverse cauze din care o să enumerăm câteva:

  1. Aportul alimentar a fost insuficient și nu a apărut senzația de sațietate firească  care indică că ne-am alimentat corect.  ATENȚIE: Aceasta nu înseamnă să ne simțim arhiplini, de abia putând să respirăm!   Deoarece cantitatea de alimente este insuficientă corpul consumă rapid energia degajată și atunci apare nevoie de suplimentare, chiar dacă nu au trecut trei ore. Este important să ne hrănim adecvat cu alimente diferite care să ne asigure necesarul de nutrimente necesare conform cu necesitățile noastre.
  2. Lipsa cunoștințelor minimale legate de nutriție; unii considerând că mâncatul și ”ciugulitul” între mese nu este dăunător. Poate apare și pe fond nervos,  în special consumarea de produse dulci, aducând pentru scurt timp o stare de mulțumire care compenseaza oarecum stări depresive, tristețe, singurătate, dependențe diverse etc. 
  3. Alte cauze pot fi: diverse boli metabolice, anumite medicamente, hipertiroidia, tulburări psihice, tulburări organice diverse, lucratul în condiții dificile, lucrul în schimburi de noapte care dereglează ritmurile biologice ale trupului.  Consumul de droguri care pustiește organismul de nutrimente și face ca multe funcții să devină haotice și să se instaleze dezechilibre grave care pot duce chiar la deces. 

Am enumerat aici principalele cauze, cu siguranță vor mai fi și altele, considerăm aceastea ca fiind cele mai frecvente. Multe dintre ele se pot elimina relativ ușor cu o informare adecvată, altele necesită consiliere psihologică, medicală, terapii naturiste și complementare, apelarea la sistemul milenar indian Ayurveda (știința vieții). 

Consumul de alimente la intervale mici și neregulate crează, evident probleme de sănătate cum ar fi : digestie dificilă, lipsa apetitului sau poftă de mâncare exagerată, apariția gastritelor, ulcerului, colitelor, colicilor biliare, dereglarea metabolismului lipidic și glucidic care la rândul lor pot  duce la apariția colesterolului și  diabetului.

Ne oprim deocamdata aici, vom continua. ”

Tehnician nutritionist. Gr3+  Anitescu Daniela

 150 total views,  2 views today

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *